Jak uratowałem widoczność sklepu internetowego?

Case studies dla strony z branży tytoniowej

Słowem wstępu

Właściciel sklepu internetowego z branży akcesoriów tytoniowych zgłosił się do mnie z pilnym problemem: strona całkowicie zniknęła z wyników wyszukiwania Google. Nie było żadnych wejść z SEO, a GSC raportował zerowe wyświetlenia. Celem początkowym było przywrócenie podstawowej widoczności, a następnie jej dalsze rozwijanie, by zwiększyć ruch i sprzedaż w ramach ogólnopolskiego e-commerce.

Wyzwania i analiza techniczna

Już na etapie wstępnej analizy wykonałem szczegółowy audyt w Google Search Console i bezpośrednio na stronie. Zidentyfikowałem kilka krytycznych problemów:

Podjęte działania SEO

Choć projekt był realizowany w bardzo ograniczonym budżecie bo tylko 4-5 godzin miesięcznie to udało się zrealizować kluczowe poprawki i optymalizacje:

Efekty po 6 miesiącach

Już po kilku dniach od odblokowania robotów strona zaczęła zbierać pierwsze wyświetlenia. W kolejnych miesiącach pojawiły się bardzo solidne efekty, osiągnięte bez żadnych działań off-site.


dane z senuto

Lipiec 2025


Top 3
Top 10
Top 50

dane z GSC

Lipiec 2025


Wyświetlenia
Kliknięcia
Sprzedaż

Wykresy z narzędzi


Wykres GSC
Senuto top 50
Senuto top 10
Senuto top 3

Podsumowanie i wnioski

Ten projekt pokazuje, jak duży wpływ na widoczność w Google mają podstawy techniczne i strukturalne SEO. Wiele sklepów internetowych nie zdaje sobie sprawy z tego, że problem z indeksacją może wynikać z jednej wtyczki lub źle zaprojektowanej filtracji.

Dzięki konsekwentnej optymalizacji kategorii, dbałości o techniczne SEO i minimalnej, ale przemyślanej pracy miesięcznej, udało się odbudować zasięgi i widoczność sklepu praktycznie od zera.

Projekt nadal trwa, a strona systematycznie zyskuje nowe pozycje i zwiększa ruch bez konieczności inwestowania w płatne kampanie.

Kontakt

Masz pytania dotyczące SEO lub chcesz omówić współpracę? Napisz do mnie – odpowiadam szybko i konkretnie. Razem znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Twojej strony!